Kolekcja Korzyści

Spacerem po Zieleń to Życie 



Trzecie wydarzenie ogrodnicze w tym roku. Ostatnia Wystawa, Targi Ogrodnicze, tym razem w Warszawie.
Opowiem co ciekawego nie zainteresowało.

Najpierw poświęciłem czas na obejrzenie medalistów.  Zaskoczeń nie było, pojawiły się ciekawe odmiany brzóz i judaszowców. 

 Judaszowiec 'Alley Cat '
Cercis canadensis 'Alley Cat'








 Ajuga tenorii Princess  Nadia 'Piotrek01'
Brązowy medal.

kolejny piękny                                     Judaszowiec kanadyjski The Rising Sun 'JN2'
'Narwiański Wir'                                   
                

 Złoty medal
Weigela florida  Lime Monster 'BRs1'    Piękna Hydrangea Runway Bride Snow White                                                                                          'USHYDO405'

                   
Hortensja Runway Bride dostała wyróżnienie dziennikarzy, natomiast na Chelsea Flower Show została rośliną roku 2018.


Kolejny medalista to Brzoza brodawkowata Betula pendula Fastigiata Joes 'Jolep1'
Srebrny medal.

później oglądałem stoiska...

Było kilka, które mi utkwiło w pamięci. Jednym z nich było stoisko z grafikami Pani Jolanty Drozd-Góreckiej. Kwiatowe obrazy, plakaty , pocztówki zwróciły moje oczy, uznając to za ciekawostkę i nowość na wystawie. Autorka przedstawionych prac tworzy akwarele, aqua-kaligrafia okolicznościowa, kaligrafia, projektowanie graficzne, wizualizacja firm.

 


Kolejne ciekawe zjawisko
Dekoracje, które zawładnęły wnętrzami - makramy, różne słoiki. Stoisko prezentowało się ciekawie, ale produkty wprowadzały dysonans. z jednej strony ładnie wykonane przedmioty, a z drugiej straszydełka.

   

Wystawa to miejsce na różne warsztaty. Między innymi popularne lasy w szkle, Wojciecha Wardeckiego czy też kokedamy. Bardzo popularne dekoracje wpisujące się w trend urban jungle.





idąc dalej spacerem ... różne nowości, rośliny, stoiska...

kłoswce, które bardzo mi się podobają
 
 Hakonechola w ciekawej barwie i piękne jeżówki
 

i koralowe kłosowce ...  małe zaskoczenia, nowe doświadczenia ...

Rudbeckia
Sunbeckia
Olivia




I szkółking oczami... bogactwo faktur, kolorów, bylin, roślin, pomysłów, szkółka Dąbrowscy

 

 
Moje zawiesiło się na tym różowym kwiatku, bodajże pięciornik a może bodziszek... i trawy


Te zaciekawiło mnie z powodu obuwików. Przyciągały uwagę, choć nie żywe są. ;) 
Pan opowiedział o nich, i pokazał w jaki sposób są produkowane. Czyli in vitro. Te pasiaste to unikaty.

 



ciekawe rzeźby i stelaże do topiarów...

 


i znów koktajl kwiatowy


Kłosowiec w fiolecie



Floks zgłoszony do nowości roslinnych

Szkółka Byczkowscy w Warszawie


 



 

Szkółka Daglezja Ryki, pokaz rdzawych dekoracji czyli biżuterii ogrodowej, hit roku. Jak dla mnie kilka miłych oku roślin. Przymiotno, drobna odętka i chyba rumianki.

 



 






Amfora
 


Ciekawe stoisko znalezione na wystawie to Nowy Dwór. Zaprezentowało rośliny użytkowe i jednocześnie dekoracyjne, Odświeżyło co niektóre, nadając im nowe możliwości, tak jak miniaturowa miechunka. Znana z płomiennych lampionów.


Spacerem Flower Expo, w tym roku jakieś ( teraz to już byłym roku), jakieś mniejsze, mnie widowiskowe.

Bukiet wzbudzający spore dyskusje
 


 


Pomysły na wystrój kwiaciarni i kolejny hit roku, monstera





Piękna dekoracja i wystawa fotografii z Lublina.



Mini pomysły, mini ogródek, uroczy


Zapomniałem nazwę, ale jest to bardzo ciekawa roślina.



i co spotkałem na jednym ze stoisk, alternatre w pięknej barwie. Pracując w Przedsiębiorstwie Usług Komunalnych w dziale ogrodniczym, miałem okazję widzieć i uczestniczyć w tworzeniu żywego kalendarza gdzie jest wykorzystywana ta roślina. Taki zywy kalendarz, zegary, dywanowe rabaty, kwietnik mają ciekawa historię. Ta alternatera natomiast jest małym klejnotem.




Jestem ciekaw czy spacer się podobał?

Wystawę oglądałem sam, trochę towarzyszyła mi Joanna z http://offgrodniczka.blogspot.com/
Dzięki Joannie poznałem nową część Warszawy, a resztę czasu spędziłem na całkowitym odpoczynku. 
 Spotkania z Asia są bardzo udane, w ciągu roku było kilka takich z czego się bardzo cieszę. Porozmawiać o ogrodnictwie, i innych sprawach zawsze jest miło.
Rok 2018 to był ciekawy rok pod względem ogrodniczym,. Trzy wystawy ogrodnicze, i chociaż Zieleń to Życie jakaś taka skromniejsza i prawie (jak) przeżytek to w sumie dobrze, że byłem. Najważniejsze połączyć miłe z pożytecznym. 

Komentarze