Zieleń to Życie, co mnie zainteresowało ...część dalsza

Zieleń to Życie, co mnie zainteresowało ...część dalsza 

W piątek 1.09.2017 było kolejne Spotkanie Blogerów Ogrodniczych. Wręczono nagrody Blogerów dla najlepszych stoisk. Były prelekcje przedstawicieli firm. Tak o to dowiedziałem się, że Bayer Garden zamienia się w Protect Garden. Firma jest znana przede wszystkim ze środków ochrony roślin i je udoskonala. Później o zdrowym życiu opowiedziała Pani z PNOS Ożarów. Zwróciła uwagę na gamę produktów Nasiona Roślin Miododajnych. Opowiedziała o ziołach i dziurawcu, ale też o odmianach jakie tworzy ta firma nasienna. Np. podkreśliła cenne składniki odmian pomidorów czy buraków z hodowli własnej. W ofercie znajduje się wiele warzyw, kwiatów, ziół a także nasiona na kiełki. Wyróżnia się kilka serii : Seria Tradycyjna- 587 warzyw, 21 ziół, 17 pozycji kwiatów, Bestsellery z Ożarowa -52 odmiany, Ogrodowa Apteka - 14 gatunków ziół, Nasiona na Taśmie, Róże i  Nasiona Traw, Nawozy.Warto pomyśleć planując ogród na nowy rok. Ja chyba w końcu zdecyduje się na mini warzywnik tu gdzie mieszkam ( Swarzędz). (Jednak nie będzie mini warzywnika)

Następnie odbyła się sztafeta blogerska, w której kilku blogerów opowiedziało o tym co robią. Ciekawostką była zapowiedź Weroniki Targiel Redaktorki bloga Miejski Ogrodnik, o powstającej książce. "Doświadczać ogrodu" tak w przybliżeniu będzie brzmiał tytuł książki. Już niedługo redaktorzy miejskiegOgrodnika poprowadzą Forum Promotorów Ogrodnictwa na Gardenii, kolejnej imprezie ogrodniczej. Podczas sztafety poznaliśmy Andrzeja Zawadzkiego blog Zimozielony Ogród, Katarzynę Kilińską - blog Pisane Kwiatami, Joannę Gałązke- offgrodniczka , Marianne Dziobę - administratora dużej grupy na facebooku bylinowy Zawrót Głowy i Patryka Dorociaka młodego blogera Patryka w ogrodzie.Później nastąpiła przerwa.

W ostatnim punkcie SBO dowiedzieliśmy się,że Wojtek Wardecki rezygnuje z prowadzenia SBO i podjętą decyzję o przekazaniu pałeczki innym blogerom. Wyjaśniono tez inne kwestie związane z SBO. Blogerzy po zakończeniu ruszyli na miasto przygotowywać się do afterparty. W sobotę były warszaty z blogerami, np tworzenie biżuterii z roślin, prowadziła Joanna Gałązka, czy też lasy w słojach Wojtka.

To co mi się spodobało?

Stoisko giełdy Bronisze. Przyciągnęło mnie tymi pudełkami. Jadalne kwiaty, na dodatek można było spróbować przekąski tzw. jastrząbki- nadziewane kwiaty.Temat nie był mi obcy, ponieważ już wcześniej o tym czytałem, a od dłuższego czasu o jadalnych kwiatach pisze też Joanna. Panie na stoisku opowiedziały o Giełdzie i pokazały co tam można znaleźć ciekawego.



  





Przy stoisku Oz Export BV poznałem Panią Anitę. Dowiedziałem czym się zajmuje Oz Export  i zwróciłem uwagę na biżuterię roślinną. Firma zajmuję się sprzedażą i dostarczaniem kwiatów. Ale jakich? To po prostu cudeńka. Piwonie w zimie to nie problem dla nich, piękne jaskry, róże i wiele innych. Pani Anita opowiedziała też o Floral Academy, co pomogło mi połączyć pewne fakty florystyczne, które śledziłem na instagramie. Warto zaobserwować konto Oz Export, Pani Anita zaraża swoim entuzjazmem i uśmiechem. Przy okazji można zobaczyć piękne kwiaty, które będzie można zakupić w kwiaciarniach.

Kolejnym ciekawym stoiskiem było Airy Poland prezentowane przez Pana Jakuba Michalczyka. Prezentowano doniczki, które wspomaga oczyszczanie powietrza. donica działa na zasadzie efektu komina. Doniczka od dołu zasysa powietrze a od góry oddaje czyste, w ulotce piszą , że 8 razy efektywniej niż zwykła doniczka. Przede wszystkim udział mają w tym korzenie roślin, które są w stanie wyłapać różne toksyny, znaczy bakterie które na nich żyją. Filtr użyty w doniczce składa się z substratu mineralnego, zeolitu i węgla aktywnego. Doniczki mają oszczędny, nowoczesny wygląd. Dodatkowo do donicy możemy posadzić modne rośliny tzw. oczyszczające powietrze.

Oprócz wymienionych produktów wspomnę tez o szkółce Żabieniec. Między innymi mieli zabawne spinki do swoich ulotek i wizytówka łączyła nas z katalogiem dostępnym na ich stronie internetowej.

Sobota była tez ciekawym dla mnie dniem, ponieważ ze znajomym mogłem zobaczyć jeszcze raz wystawę Zieleń To Życie i spojrzeć na nią z innego punktu widzenia.

Na koniec pomidory. Najczęściej ostatnio kupuje w markecie, faktycznie tak od razu nie znajdzie się nazwy odmiany na wierzchu ale są. Szkoda szukać dodatkowych informacji o nich, za dużo nie ma, sprawdziłem. Na zdjęciach niektóre odmiany sprzedawane w Biedronce.Wiadomo, że najlepsze są z własnego ogrodu i warto już pomyśleć o wysiewie nasion.



Komentarze